• Välkomna på After Run på Harrys lördag den 23 maj

    Efter en lång och härlig dag av löpning, grillning och massvis med aktiviteter där barnen står i centrum på Ekängs IP, vill ÖSK Ungdom tillsammans med en av loppets sponsorer - Harrys - bjuda in till en trevlig kväll för alla våra vuxna medlemmar, föräldrar, sponsorer samt andra vuxna deltagare i loppet! Vad? AFTER RUN i samarbete med ÖSK Ungdom och Harrys När? Lördagen den 23 maj mellan 17.00-20.00 Pris? Plockbuffé samt en alkoholfri dryck för 175:-/person Anmälan? Anmälan görs via mejl till arrangemang3@oskungdom.nu. Betalning sker på plats. Efter 20.00 öppnas verandan även upp för allmänheten. Då finns det givetvis möjlighet att stanna kvar och fortsätta njuta av en trevlig kväll! Skynda och anmäl, max 100 personer tas emot - Först till kvarn gäller! VARMT VÄLKOMNA! Örebro SK Ungdom 8 maj 2015 0kommentarer
  • Presentation av styrelseledamot Maria Hedlund

    Här kommer en styrelsepresentation av nyligen invalda styrelseledamot Maria Hedlund: Hur kom du i kontakt med föreningen och vilket var ditt första intryck? "Jag kom i kontakt med ÖSK Ungdom hösten 2014 då jag blev ledare för min dotter på Bollkul. Mitt första intryck var att det är en seriös förening med stort antal medlemmar. Det är kul att flera idrotter verkar under samma förening!" När blev du invald i styrelsen? "Våren 2015" Varför sitter du i styrelsen? "Jag blev tillfrågad att gå med i styrelsen då det efterfrågades ekonomisk kompetens. Privat arbetar jag med revision av bland annat ideella föreningar och dessutom älskar jag föreningsliv så det var ett enkelt val att tacka ja." Vad tror/hoppas du kunna tillföra genom ditt styrelseengagemang? "Jag hoppas dels kunna bidra med kompetens och erfarenhet inom ekonomiska frågor men även inom andra områden." Vilket är ditt hitintills bästa klubbminne? "Jag är ju väldigt ny inom föreningen men jag tycker att det är fantastiskt att varje lördag se dessa små barn komma till Bollkul med ett fantastiskt humör och glädje! Vidare så har ju under dessa få månader hunnit se vilka enorma ideella krafter föreningen har." Hur tror du att föreningen ser ut om 5 år? "Jag hoppas att föreningen har fortsatt utvecklas och att vi kan engagera och locka många ungdomar." Örebro SK Ungdom 8 maj 2015 0kommentarer
  • Insamling till välgörenhetsloppis på ÖSK-loppet

    ÖSK-loppet närmare sig med stormsteg och snart är det dags igen! En nyhet för i år är att vi i samband med ÖSK-loppet anordnar ett välgörenhetsloppis. Nu vill vi ha din hjälp för att göra det så bra som det bara går. Tack vare din hjälp kan vi erbjuda en lägre kostnad för utrustning så att alla barn och ungdomar ska få möjligheten att idrotta. Alla intäkter går oavkortat till välgörande ändamål. Ni är självklart välkomna att själva komma till loppisen och köpa det just ni behöver. JAG HAR SAKER ATT LÄMNA TILL LOPPISFÖRSÄLJNINGEN, HUR GÖR JAG? När: Insamling av utrustning till försäljning sker 19/5, 20/5 samt 21/5 mellan klockan 10.00–18.00. Var: ÖSK Ungdoms klubbhus, Landbotorpsallén 58. Utrustning: Vi tar med glädje emot hjälmar, sportskor, skridskor, bandyskydd, bandyklubbor, innebandyklubbor, innebandyglasögon och annan allmän idrottsutrustning. Krav: Utrustningen ska vara i gott skick och prismärkt (20 kr, 50 kr, 75 kr, 100 kr eller 200 kr). VARMT VÄLKOMNA & TACK FÖR ER HJÄLP! Örebro SK Ungdom 5 maj 2015 0kommentarer
  • Örebro SK Ungdom tecknar avtal med ytterligare huvudsponsor

    Folkspel är ny huvudsponsor till Örebro SK Ungdom! Örebro SK Ungdom har tecknat ett 2-årsavtal med Folkspel. En ideell och politiskt obunden organisation som består av 70 riksorganisationer, spridda över hela landet som medlemmar. Allt överskott i organisationen går direkt tillbaka till föreningslivet eftersom den inte har några privata vinstintressen. Företagets logga tar i och med avtalet plats på samtliga matchställ. Samarbetet kommer att gagna Örebro SK Ungdom på flera sätt. Dels genom att stärka upp vår ekonomi, vilket i slutändan är till stor fördel för alla barn och unga som är medlemmar i föreningen. Folkspel ger dessutom föreningen en möjlighet till en årlig, rörlig ersättning efter gemensamt satt målsättning. Samarbetet mellan Folkspel och Örebro SK Ungdom har växt fram ur det imponerande arbetet våra lag genomfört de senaste två säsongerna med uppesittarlotten. "Folkspel har tillsammans med våra medlemmars enormt ambitiösa arbete under de två senaste åren varit en starkt bidragande faktor till lagens stärkta ekonomier. Med ett djupare samarbete kommer våra lag kunna få ut än mer av sitt engagemang i Folkspels produkter, vilket i sin tur kommer öppna upp möjligheter för än mer och bättre verksamhet för våra barn och ungdomar", konstaterar Ted Waltersson-Larsson och Sara Larsson Ullbrand som tillsammans ligger bakom avtalet. ”Svenskt föreningsliv är unikt i sitt slag men det kostar i både engagemang och pengar. Tack vare samarbetet med Folkspel kan våra lag stärka lagkassan och vi som förening erbjuda bra verksamhet till låg kostnad”, säger ÖSK Ungdoms ordförande Jenny Emerén. Mikael Kjellström, Återförsäljarchef Folkspel: ”Från Folkspel tycker vi att ÖSK Ungdoms offensiva intäktsarbete är något som en modern förening borde se som mall, vi ser ÖSK Ungdom som en referensförening av rang. Man har vid flera aktiviteter visat stort genomförandefokus och att man har förmågan att organisera sina medlemmar för att driva på utvecklingen i sin förening”. ÖSK Ungdom bildades 1988 och är Örebros största idrottsförening för barn- och ungdomar. Idrotterna fotboll, innebandy, handboll och bandy finns representerade. Visionen är att med ungdomarna i centrum erbjuda god idrottsutbildning, meningsfull fritid och personlig utveckling. Det nya avtalet träder i kraft 1 maj 2015 och båda parter ser fram emot ett nytt spännande samarbete. Örebro SK Ungdom 4 maj 2015 0kommentarer
  • Sista veckan att anmäla till ÖSK-loppet

    Denna vecka är sista veckan att anmäla Ert lag till årets ÖSK-loppet den 23 maj. I dagsläget är det 33 lag anmälda, vilket innebär att många lag fortfarande har kvar att anmäla sig till årets stora familjefest! Anmälningsläget hittar ni genom att klicka in HÄR! Anmälning gör ni till marknad1@oskungdom.nu. På tisdag nästa vecka presenteras startordningen, dvs vilken tid just ERT lag kommer stå i startfållan den 23 maj! Skynda in med era anmälningar, snart kör vi! Örebro SK Ungdom 4 maj 2015 0kommentarer
  • Visa fler nyheter