• 30 lag anmälda till ÖSK-loppet! Ni missar väl inte 23 maj?

    Med snart bara en månad kvar till årets familjedag på Ekängs IP trillar anmälningarna från lagen in varje dag. Så sent som idag var det fem nya lag som anmälde sitt deltagande till detta härliga event, vilket innebär att vi redan nu är uppe i 30 deltagande lag. I år satsar vi på att göra fjolårets arrangemang till än större och än mer spännande för alla deltagare och besökare! Dagen kommer precis som förra året utöver loppet förgyllas av kringaktiviteter på plats så som hoppborg, kiosk, lotterier, tävlingar och andra häftiga aktiviteter för såväl deltagare som åskådare! Dessutom kommer A-lagsrepresentanter från våra idrotter och andra spännande idrottsprofiler finnas på plats för att pusha våra ungdomar och deltagare under dagen! Har ni inte anmält ert lag? Gör det direkt och säkra att era tjejer och killar får vara med och uppleva årets roligaste dag som idrottare i ÖSK-Ungdom. Anmälan görs till Ted Larsson på marknad1@oskungdom.nu. Vi ses lördag den 23 maj! Örebro SK Ungdom 21 apr 2015 0kommentarer
  • Klubbspelet Bingo fredag den 24 april kl. 18.00

    Speldag april: Fredag 24/4 kl. 18.00. En fredag i månaden, året runt, spelas ”Klubbspelet” på Bingo 8:an (Stortorget 8). Oftast så är det sista fredagen i månaden. Klubbspelet tar max 30 minuter. Som delägare i Bingoalliansen - tillsammans med nästan 50 andra föreningar - så blir Örebro SK Ungdom tilldelade ett visst antal bingobrickor - till det s.k. ”Klubbspelet”. Brickorna kostar 50:-/st. Brickorna fördelas ut till våra lag via lagfacken i klubbhuset. Kostnaden för brickorna dras internt från respektive lagkassa. Det går även att vinna fina pengar till lagkassan om man spelar sin bricka. Senast i augusti 2013 vann Bandy P98/99 hela 35000:- på detta sätt! Fint tillskott till lagkassan, eller hur? Så försök att få någon som spelar brickan. Det kan löna sig! Det är INTE TILLÅTET att sälja klubbspelsbrickorna till någon utanför laget. Det är 18-årsgräns för att få vistas i bingohallen. Örebro SK Ungdom 20 apr 2015 0kommentarer
  • Många handbollsspelare uttagna till Regionläger

    Hela 6 st spelare uttagna till Regionläger i handboll för spelare födda 1999, tre killar och tre tjejer. Detta Regionläger äger rum i Katrineholm 2-3 maj 2015. Våra uttagna spelare är: Elin Bertholdson Emelie Göthlin Filippa Söderholm Armin Martinovic Niclas Skoglund Joel Wasserman Vi önskar samtliga lycka till! Örebro SK Ungdom 11 apr 2015 0kommentarer
  • Nu kör vi, Örebrocupen Innebandy 2015. Välkomna

    Idag smäller det! Efter stora förberedelser och brinnande intresse för årets upplaga av Örebrocupen innebandy är det äntigen dags att öppna klubbfodralen och sätta bollarna i rullning! Årets Örebrocupen Innebandy kommer bli en folkfest! Med 252 anmälda lag fördelade på 14 spelklasser ser vi fram emot folkinvasion i stadens idrottshallar. Vi räknar med hela 12 000 besökare! Under helgen kommer det spelas innebandy på 16 olika arenor samtidigt som cupens deltagare kommer bo på 11 olika skolor och tre hotell. Med andra ord har vi framför oss en helg där hela Örebro kommer andas innebandy, tävling och kärlek till idrotten! I anslutning till samtliga spelplatser kommer det finnas kioskförsäljning under alla speltimmar. I huvudarenan Idrottshuset kommer det även finnas "vandrande kaffeförsäljare" som servar med kaffe och bra erbjudande där ni sitter på läktaren. Så, är ni kaffesugna och ser en turkos tröja med ryggsäck är det bara att ropa till och få ert rykande färska kaffe direkt i handen utan att behöva missa en minut av matchen. Varmt välkomna till Örebrocupen Innebandy 2015, nu kör vi! Örebro SK Ungdom 10 apr 2015 0kommentarer
  • ÖSK-loppet: 15 lag anmälda idag, Välkomna att anmäla

    Med sex veckor kvar till den 23 maj och vårens stora folkfest på Ekängs IP har anmälningarna till ÖSK-loppet nu börjat trilla in på allvar. Senast idag kom nya anmälningar in, vilket innebär att antal lag anmälda redan nu uppgår till 15 stycken! Som vanligt kommer den 23 maj och ÖSK-loppet bli en sprakande dag för hela familjen! Motionslopp, tävlingar, aktiviteter, musik, utställningar osv kommer tillsammans med alla våra medlemmar på plats få Ekängs IP att lyfta ordentligt! Missa inte att anmäla ert lag redan nu! Anmälan görs till Ted Larsson på marknad1@oskungdom.nu. Under V.15 kommer vi från klubbhuset även kontakta alla de lag som inte anmält sig för att personligen bjuda in er till ÖSK-loppet och ta upp era anmälningar. Njut av vårsolen alla! Örebro SK Ungdom 7 apr 2015 0kommentarer
  • Visa fler nyheter