Örebro Sportsweek, regionens häftigaste sommarläger
Örebro Sportsweek är ett samarbete mellan idrottsföreningar i Örebro där man gemensamt genomför ett sommarläger 4-8 augusti 2015. Under fem dagar får du dels ett träningsläger inom "din" idrott och dels pröva andra idrotter inom ÖSW. Evenemanget är även öppet för barn/ungdomar och vuxna utan tillhöriget i en förening för att pröva på olika idrotter. Örebro Sportsweek räcker till för alla (och är till för alla)! När? 4 till 8 augusti (Vecka 32) För vem? För dig som gillar idrott och är mellan 10 och 16 år gammal. Av vem? KFUM Örebro Basket, KFUM Örebro Innebandy, KFUM Örebro Volley, AGF Örebro, Örebro GF KIF, Örebro SK Ungdom, KFUM Örebro Friidrott, Örebro Black Knights och SISU Idrottsutbildarna, tillsammans är vi Örebro Sportsweek! Innehåll - Du får träna med erfarna instruktörer inom: handboll, volleyboll, basket, gymnastik, fotboll, innebandy, friidrott och amerikansk fotboll. (Du väljer "din idrott" samt andra idrotter som du vill prova på) - Teoretiska förläsningar (gemensamma och inom respektive idrottsgren) om värdegrund, kost, fysiologi och idrottsföräldraskap. - Tävlingar, sociala kringaktiviteter - Lunch och mellanmål - Örebro Sportsweek T-Shirt + andra roliga prylar - Hemliga gäster För mer info och anmälan: klicka här (Följ Örebro Sportsweek på Facebook och Twitter!) Missa inte denna chans att uppleva regionens roligaste idrottsarrangemang!
Örebro SK Ungdom
5 apr 2015
0kommentarer
Hoppas alla Sportklubbare har en skön påskhelg
Vi tillönskar alla en riktigt Glad Påsk! Klubbhuset öppnar på nytt tisdag 7 april kl. 09.00. Varmt välkomna då!
Örebro SK Ungdom
4 apr 2015
0kommentarer
Påskhandla på City Gross med 10% rabatt
City Gross är sedan årsskiftet en av föreningens huvudsamarbetspartners. Under vecka 14, 30/3-5/4-2015, erbjuder City Gross alla Örebro SK Ungdoms medlemmar 10% rabatt på ett helt köp. För att ta del av erbjudandet; skriv ut kupongen för uppvisande i butik. Gäller dock ej tobak, spel eller läkemedel.
Örebro SK Ungdom
27 mar 2015
0kommentarer
Årets ungdomsledare utsedd och resumé från årsmötet
Örebro SK Ungdoms årsmöte hölls på det egna klubbhuset måndag den 23 mars 2015. Jonas Beijer (bilden) fick hedersutmärkelsen "Årets ungdomsledare" för året 2014. Jonas har en lång och gedigen bakgrund i vår förening, först som spelare i Fotboll P75 och numera som tränare för både dotterns och sonens fotbollslag. Till Årets ungdomsledare utses en ledare som gjort en engagerad, stimulerande, utvecklande och kunnig insats för Örebro SK Ungdom och dess ungdomar. Dessa kriterier uppfyller Jonas med den äran. För verksamhetsår 2014 gjorde föreningen ett överskott på 27.000 kr. Lämnade styrelsen gjorde Anders Borehed, Björn Cederlind, Göran Kring, Annika Lindén och Fredrik Sellberg. Vi tackar alla fem för deras insatser. På årsmötet klubbades denna styrelse (tack till valberedningens, Lars-Peter Alexandersson och Helena Hörman): Ordförande Jenny Emerén (Omval 2 år) Vice ordförande Katarina Bååth (1 år kvar) Ledamöter Mats Ekblom (Fyllnadsval 1 år) Daniel Fägersten (1 år kvar) Maria Hedlund (Nyval 2 år) Klas Jonsson (1 år kvar) Mikaela Lagerlöf (Nyval 2 år) Aida Martinovic (Omval 2 år) Jonas Möller (Nyval 2 år) Lars-Gunnar Solin (1 år kvar) Catarina Westlund (Nyval 2 år) Revisorer Martin Ingberg (1 år kvar) Mats Karlsson (Omval 2 år) Revisorssuppleanter Charlotta Ekman (1 år kvar) Tage Liljeson (Omval 2 år) Valberedning Lars-Peter Alexandersson (Omval 1 år) Anna Bäck (Nyval 1 år) Helena Hörman (Omval 1 år)
Örebro SK Ungdom
25 mar 2015
0kommentarer
Örebro SK Ungdom, delarrangör till Ligacupen
Ligacupen är en nationell fotbollscup för P16, P17 och P19. SEF (Föreningen Svensk Elitfotboll) står som arrangör tillsammans med Örebro Läns Fotbollförbund och Örebro SK Ungdom. Till Ligacupen inbjuds de föreningar som spelar i Allsvenskan och Superettan. Tanken, enligt Stefan Lundin (SEF), är att denna turnering ska bli fotbollens motsvarighet till TV-pucken. För första gången väljer SEF att förlägga samtliga semifinaler och finaler under samma helg och på en ort, Örebro. Dessa spelas nu till helgen, den 28-29 mars, på Behrn Arena och Petterbergs IP. Örebro SK Ungdom är inkopplade på detta arrangemang genom att vi är ansvariga för funktionärer, boende m.m. Vi är oerhört stolta över att SEF har valt att förlägga detta arrangemang i Örebro och hoppas att de väljer att årligen förlägga detta i vår stad. För mer information och spelschema KLICKA HÄR
Örebro SK Ungdom
24 mar 2015
Visa fler nyheter