• Nu är det dags att börja anmäla till årets ÖSK-loppet

    Nu drar vi igång anmälan för årets ÖSK-loppet på allvar!! Denna gång med ännu mer aktiva barn, ungdomar, ledare och föräldrar på plats som under en föreningsgemensam dag njuter av motionslopp, grillning, godisregn, musik och massa andra utmanande aktiviteter! Årets lopp kommer än en gång gå av stapeln på Ekängs IP. I år smäller vi av startskotten lördagen den 23 maj! Förra året deltog 32 lag och 2 ideella organisationer. I år siktar vi på att minst 50 av föreningens alla 80 lag deltar, umgås och springer in pengar till lagkassorna! i ÖSK-loppet 2014 sprang alla våra motionärer tillsammans in över 244 000 kronor! Pengar som lagen disponerat/disponerar på ännu mer roliga aktiviteter, cuper och äventyr inom sina idrotter! Skriv in 23 maj i kalendern redan idag! Anmälan görs till Ted Larsson på marknad1@oskungdom.nu. KOM IN MED ANMÄLAN REDAN NU! Örebro SK Ungdom 4 feb 2015 0kommentarer
  • Shoppingkväll på klubbhuset i samarbete med Ullmax

    Onsdag den 11 februari kl. 16.00-20.00 bjuder Örebro SK Ungdom tillsammans med Ullmax in till shoppingkväll på klubbhuset. 50% rabatt på stora delar av sortimentet under kvällen, så passa på att fylla på garderoben inför sportlovet. Dessutom gratis funktionströja till alla som köper underställ. Möjlighet finns även att få en personlig service av Ullmax kunniga personal som kommer att vara på plats under kvällen och svara på alla era frågor och funderingar. Både vad det gäller produkter för den enskilda konsumenten men även hur ni som lag ska gå tillväga om ni vill börja sälja Ullmax. För mer information om Ullmax, KLICKA HÄR Varmt välkomna! Örebro SK Ungdom 3 feb 2015 0kommentarer
  • Presentation av styrelseledamot Klas Jonsson

    Här kommer en presentation av styrelseledamot Klas Jonsson: Hur kom du i kontakt med föreningen och vilket var ditt första intryck? "När sonen började i bollkul hösten 2000 och jag hoppade in som ledare". När blev du invald i styrelsen? "2012". Varför sitter du i styrelsen? "För att jag är intresserad och hoppas att vi tillsammans ska kunna utveckla vår verksamhet i klubben". Vad tror/hoppas du kunna tillföra genom ditt styrelseengagemang? "Engagemang, erfarenhet, kunskap..." Vilket är ditt hitintills bästa klubbminne? "När vi vann ÖrebroCupen i fotboll 2011 med P-95 killarna, sista året de fick vara med och spela". Hur tror du att föreningen ser ut om 5 år? "Vi inviger vår egen bollhall och har en ny konstgräsplan. Föreningen har nu 5 sporter…" Örebro SK Ungdom 31 jan 2015 0kommentarer
  • Resultat uppesittarförsäljning - Fantastiskt jobbat

    Äntligen har vi fått ett resultat i Bingolottoförsäljningen! Inte bara att vi i vinter slog alla rekord försäljningsmässigt, vi kan även stoltsera med en förstärkt plats som Sveriges bästa förening då det gäller försäljning av lotter till uppesittarkvällen. Fantastiskt jobbat alla inblandade! Nedan följer lite siffror att stoltsera med: - 50 lag i ÖSK Ungdom har varit med i försäljningsdriven av bingolotter! - 18341 sålda bingolotter varav 16361 sålts av lagen. Övriga har sålts av samarbetspartners till föreningen. - 990 julkalendrar sålda. - Totalt snitt över lagen stannade på 16,5 sålda lotter/spelare, vilket även det är en höjning från förra året. - Sammanlagd förtjänst för ÖSK Ungdom landade på 453 523 kr. Ett välkommet tillskott för våra barn och ungdomars verksamhet! Vilka vann då försäljningspriserna? GRATTIS Fotboll P02 Röd som med ett snitt på 50,46 lotter/spelare vinner en biokväll för hela laget på SF Örebro! GRATTIS Fotboll P02 Svart som med en total försäljning på 1984 lotter vinner en lagkväll på Strike med bowling och mat för hela laget. För vinnande lag är det bara att ta kontakt med Ted Larsson på kansliet för info om era priser. Redan nu har marknadsavdelningen på kansliet inlett arbetet inför nästa juls försäljning. Vi kommer då presentera än fler och vinstgivande offentliga försäljningsställen samtidigt som fler lag kommer kunna ta del av dessa. Än en gång, tack spelare, ledare, föräldrar och alla köpare av jullotter, ni har gjort en betydande insats för våra barn och ungdomar! Örebro SK Ungdom 30 jan 2015 2kommentarer
  • Presentation av styrelseledamot Fredrik Sellberg

    Nu är det dags för ytterligare en styrelsemedlem att få presentera sig. Denna gång är det Fredrik Sellebergs tur: Hur kom du i kontakt med föreningen och vilket var ditt första intryck? "Som spelare i handbollssektionen, 1989, demonmålvakt i 76-laget med bl.a. ett DM-guld (har numera konverterat till innebandynörd via mina barn)". När blev du invald i styrelsen? "Våren 2014". Varför sitter du i styrelsen? "Anledningen till att jag sitter i styrelsen är dels att jag kände det ärofyllt att bli tillförfrågad och såg det som att jag måste gjort en del bra saker inom klubben tidigare, dels att jag vill vara med och påverka klubben framledes så att vi växer oss ännu starkare organisatoriskt och fortsätter vara en förening där alla känner sig välkomnade". Vad tror/hoppas du kunna tillföra genom ditt styrelseengagemang? "Att jag har ett driv och engagemang inom mig och därför verkligen brinner för att ungdomarna ska få en meningsfylld tid hos oss. Min hjärtefråga just nu är att jag vill vara med och påverka så att vi får till fler idrottshallar eller ännu hellre ett nytt idrottskomplex där Örebro SK Ungdom verkar i". Vilket är ditt hitintills bästa klubbminne? "Mitt absolut bästa minne hämtar jag från ett träningsläger vi hade med laget jag tränar just nu (Innebandy-Pojkar 00/01). Vi hade som sagt tränat en helg och övernattat på klubbhuset och allt hade redan varit magiskt bra då pojkarna hade fått i uppdrag att skriva om deras bästa idrottsminne och om deras relation till mig och vad den betydde. Detta hade de satt in snyggt och prydligt i en enkel pärm och känslan i mig när jag läste igenom det under söndagskvällen var enorm. Då om inte förr insåg jag vikten av att jag alltid, i alla lägen är en förebild för dem, och att mitt ansvar att så gott jag kan leva som en bra sådan förebild är ännu mer viktigt". Hur tror du att föreningen ser ut om 5 år? "Jag hoppas vi är en förening som kommit så pass långt i utvecklingen inom integration så att vi är det självklara valet för alla att spela i, därför att just alla känner att de har sin självklara plats hos oss. Sedan hoppas jag naturligtvis att vi har ett idrottskomplex som klubben verkar i och utbildar nya ungdomar inom våra idrotter, som för övrigt kan vara fler än fyra då". Örebro SK Ungdom 25 jan 2015 0kommentarer
  • Visa fler nyheter