• Presentation av ordförande Jenny Emerén

    Ett ambitiöst arbete har påbörjats med att ta fram Örebro SK Ungdoms kommunikationsstrategi. Vi hoppas genom detta arbete att föreningen ska upplevas som en sammanhållen organisation, med tydliga budskap, mål och med tydlig avsändare. Som ett led i detta kommer vi att en gång i veckan presentera våra styrelsemedlemmar. Först ut är vår styrelseordförande Jenny Emerén: Hur kom du i kontakt med föreningen och vilket var ditt första intryck? "Jag har idag två barn som är aktiva i ÖSK Ungdom. Den första kontakten var när vi flyttade tillbaka till Örebro och min äldsta son ville spela antingen fotboll eller innebandy. I ÖSK Ungdom fanns båda möjligheterna. Överlag tycker jag att idén med olika idrotter under ett tak är bra." När blev du invald i styrelsen? "I mars 2014." Varför sitter du i styrelsen? "Främst för att jag brinner för ungdomars möjligheter till idrottande och ÖSK Ungdom är på många sätt en fantastisk förening. Jag kom tidigt med inspel till föreningen om saker som jag uppmärksammade som har förbättringspotential. Min misstanke är att det hänger ihop med att jag blev föreslagen som kandidat till styrelsen. Sedan tog jag mig en rejäl funderare när jag blev föreslagen som ordförande. För mig är det viktigt att kunna gå in helhjärtat och därför fick jag prioritera ned andra engagemang." Vad tror/hoppas du kunna tillföra genom ditt styrelseengagemang? "Jag har jobbat mycket med utvecklingsfrågor och det tror jag är till nytta för att vi ska kunna fortsätta vara en stark aktör för ungdomarna även i framtiden. Som ordförande är mitt mål att alla styrelseledamöters kompetens ska komma föreningen till godo och att vi vågar lyfta blicken och titta på strategiska framtidsfrågor. Föreningen går överlag bra, men står liksom samhället i stort inför olika utmaningar. Det är viktigt att vi står rustade att möta dem på bästa sätt." Vilket är ditt hitintills bästa klubbminne? "När jag stod och langade vatten på ÖSK-loppet. Det var en varm härlig dag i maj. Mycket folk, glada miner och en drös med duktiga barn och ungdomar som kämpade och sprang på Ekängs IP. Stämningen var på topp. Att lagen sedan tjänade en hel del pengar var liksom bara grädde på moset." Hur tror du att föreningen ser ut om 5 år? "Det är något som vi tittar på i styrelsen, men jag tror att vi stärkt vårt "erbjudande" till våra barn och ungdomar om god idrottsutbildning, personlig utveckling och en meningsfylld fritid. Vi är en så pass stor aktör att vi också kan ta en tydligare samhällsroll." Örebro SK Ungdom 26 dec 2014 0kommentarer
  • God Jul och ett Gott Nytt År önskar Örebro SK Ungdom

    Vi önskar alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År. Örebro SK Ungdom 24 dec 2014 0kommentarer
  • Jul- och Nyårsstängt på klubbhuset 2014-2015

    Örebro SK Ungdoms klubbhus håller officiellt jul- & nyårsstängt: Fredag 19/12 - Tisdag 6/1. För hantering av Bingolotter och andra ärenden som inte kan vänta så kommer personalen att ha telefonjour följande tider: Lördag 20/12, Peter Johansson 019-209554 Söndag 21/12, Sara Larsson Ullbrand 019-209561 Måndag 22/12, 09.00-12.00 (personal på plats, ring på klockan), övrig tid Peter Johansson 019-209554 Tisdag 23/12 09.00-12.00 (personal på plats, ring på klockan), övrig tid Mattias Norgren 070-4994666 Måndag 29/12, Sara Larsson Ullbrand 019-209561 Tisdag 30/12, Peter Johansson 019-209554 Fredag 2/1, Nihat Erdis 019-209555 Öppet som vanligt igen onsdag 7 januari 2015. Vanliga öppettider betyder måndag-fredag 09.00-18.00. Från oss alla till er alla: God Jul & Gott Nytt År! Örebro SK Ungdom 18 dec 2014 0kommentarer
  • Stötta ditt barns lag samtidigt som du gynnar dig själv

    Stötta er förening och kom igång med din träning! När du som förälder/supporter till barn i ÖSK Ungdom tecknar medlemsskap hos Actic Örebro erhåller du 10% rabatt på ordinarie årskortspris. Dessutom skänker Actic 10% till ÖSK Ungdom. Du kan alltså stötta ditt barns lag samtidigt som du gör en bra sak för dig själv och kommer igång med träningen. När du tecknar ditt medlemsskap hos Actic anger du på anläggningen vilket lag inom ÖSK Ungdom du vill att de 10% i sponsring ska gå till. För mer information om Actic Örebro, KLICKA HÄR Varmt välkomna! Örebro SK Ungdom 17 dec 2014 0kommentarer
  • Vi har Bingolotter till uppesittarkvällen 23 december

    Inför årets uppesittarkväll den 23 december, där det spelas över 3 miljoner lotter på en kväll, har samtliga lag möjlighet att sälja Bingolotter med den höga förtjänsten på hela 20 kr (!) per såld lott. Vi vill påminna er om denna ypperliga möjlighet. Förra året lyckades våra deltagande lag tillsammans, tjäna in nära en kvarts miljon kronor (!) till lagkassorna. Vi hoppas i år, i och med vår satsning på offentliga försäljning, spränga denna magiska gräns! Det finns fortfarande möjlighet att kvittera ut lotter på kansliet, så tveka inte att hoppa på tåget. Bingolotto är GARANTERAT årets säkraste, mest förtjänstfulla och lättast hanterade försäljningsaktivitet! Öppettider kansliet: Vecka 51 Måndag-torsdag: 09.00-18.00 Fredag: STÄNGT Jourtelefon Lördag 20/12, Peter Johansson 019-209554 Jourtelefon Söndag 21/12, Sara Larsson Ullbrand 019-209561 Vecka 52 Måndag-tisdag: 09.00-12.00 Jourtelefon Måndag 22/12, Peter Johanssson 019-209554 Jourtelefon Tisdag 23/12, Mattias Norgren 070-4994666 Har ni fler frågor angående Bingolotter är ni alltid välkomna att slå en signal eller mejla. Lycka till! Med vänlig hälsning! Ted Larsson | Örebro SK Ungdom Mobil 019-20 95 57 | SMS 073-526 15 03 Mejl innebandy@oskungdom.nu Sara Larsson Ullbrand | Örebro SK Ungdom Mobil 019-20 95 61 | SMS 070-821 72 21 Mejl arrangemang3@oskungdom.nu Örebro SK Ungdom 15 dec 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter