Innebandyn i mångfaldsprojekt i Vivalla med omnejd
Det är mycket som händer i innebandyn! Inte nog med att ÖSK Ungdom i höst är en av de snabbast växande innebandyföreningarna i vårt avlånga land. Dessutom ökar engagemanget på och utanför plan, verksamheten blir vassare och vassare och det hårda jobbet med ungdomarna i centrum ger allt större resultat ute i hallarna! Grymt jobbat alla inblandade! Samtidigt som den ordinarie verksamheten fortlöper i Navet och våra andra hallar startade vi förra året upp två lag i nordvästra Örebro för att undersöka ett eventuellt innebandyintresse i stadsdelen Vivalla med omnejd. Då intresse visade sig finnas bland barnen har föreningen i år beslutat att starta en större organisation i området där syftet är att aktivera så många barn som möjligt med innebandy i lagform en gång i veckan! Detta i ett mångfaldsprojekt där vi vill sprida vår underbara sport till alla barn oavsett bakgrund. Projektet kommer drivas av en kompetent projektgrupp som utöver att vara tränare/lagledare för de fyra lagen även kommer jobba med utvecklings- och mångfaldsfrågor med målet att i framtiden kunna bedriva lag i Vivalla med exakt samma förutsättningar som de vita, svarta och röda lagen. Dvs med fungerande föräldragrupper, läger- och cupverksamhet samt ordinarie träningar. Personerna som kommer jobba med projektet är (f.v) Caroline Bagge, Sofia Kollenhag, Maria Näslund, Ibrahim Al-Hassany samt Lucas Ekman. Till sin hjälp kommer de ha "assisterande tränare" i form av ett par 00-killar från P00/01 som på så sätt får praktisera ledarskap på riktigt. Redan nu till helgen drar projektgruppen igång med förhoppningsvis en massa barn och ungdomar på plats i Vivallaskolans bollhall! Vi önskar projektgruppen stort lycka till!
Örebro SK Ungdom
19 nov 2014
0kommentarer
Över 10 000 Bingolotter utdelade första dagen
Måndag 3 november hölls årets stora upptaktsmöte inför 2014 års försäljningsraid av Bingolotter till uppesitterkvällen den 23 december. Cirka 40 försäljningsansvariga från våra lag var på plats för information, fika och frågestund. Fantastisk uppslutning! Efter information om årets försäljning samt presentation av årets nyheter (däribland en förtjänstfull julkalender!) påbörjades utdelning av lotter direkt, och innan klockan hunnit slå 20.30 hade 30 lag tillsammans plockat ut över 10 000 lotter och 1000 julkalendrar för att redan idag påbörja försäljningen inför jul. För de lag som inte kunde närvara är det givetvis inte för sent att hoppa på tåget. Vill ni ha mer information om försäljningen och/eller vill hämta ut lotter är det bara att kontakta Ted Larsson på marknad1@oskungdom.nu alternativt per telefon 019-209557. Klubbhuset är öppet varje vardag mellan 09.00-18.00. Man kan då komma förbi klubbhuset och hämta ut såväl bingolotter som julkalendrar på plats. I år slår vi tillsammans alla rekord och skapar ytterligare fantastiska förutsättningar för våra unga tjejer och killars idrottande! MVH Ted Larsson & Sara Larsson Ullbrand, Försäljningsansvariga.
Örebro SK Ungdom
4 nov 2014
0kommentarer
Föreningsdag på Stadium Marieberg - missa inte
Föreningsdag för oss Örebro SK Ungdom på Stadium Marieberg tisdag 18 november 2014 mellan kl. 16.00-20.00. Denna kväll lämnar Stadium Marieberg 20% på allt i butiken (gäller ej teampriser, beställningar & presentkort). Kanske behöver någon i familjen ett par nya tennisskor eller en ny jacka inför vintern? Eller rent av ett par nya skidor? Ett bra tillfälle att handla några julklappar. Dessutom kommer Stadium under denna Föreningsdag sälja ut kvarvarande lager av de gamla profilkläderna. T-shirts: 79:-, Byxa: 149:-, 1/2 Ziptröja: 199:-, Mjukisoverall: 349:- De 20 st första betalande kunderna får en julklapp. Detta gäller alltså tisdag den 18 november mellan 16.00-20.00 på Stadiums butik i Marieberg Galleria. Man behöver bara säga att man är medlem i Örebro SK Ungdom så kommer man få ta del av rabatten. Dessutom kommer alla köp som görs denna kväll generera bonus till vår förening. Så missa inte att göra ett och annat klipp tisdag 18 november - på Stadium Marieberg!
Örebro SK Ungdom
4 nov 2014
0kommentarer
Halvårsmöte 2014 måndag 17 november kl. 18.00
Örebro Sportklubb Ungdomsklubb kallar till föreningens halvårsmöte. Dag: Måndag 17 november Tid: 18.00 Plats: Klubbhuset, Ekängs IP (Landbotorpsallén 58) Mötesordning enligt stadgar. Välkommen!
Örebro SK Ungdom
3 nov 2014
0kommentarer
23 maj går ÖSK-loppet 2015 av stapeln - Anmäl er redan idag
Efter påtryckning från våra medlemmar står det nu klart att vi än en gång upprepar fjolårets succéer ÖSK-loppet! Denna gång med ännu mer aktiva barn, ungdomar, ledare och föräldrar på plats som under en föreningsgemensam dag njuter av motionslopp, grillning, godisregn, musik och massa andra utmanande aktiviteter! Årets lopp kommer än en gång gå av stapeln på Ekängs IP. I år smäller vi av startskotten lördagen den 23 maj! Förra året deltog 32 lag och 2 ideella organisationer. I år siktar vi på att minst 60 av föreningens alla 80 lag deltar, umgås och springer in pengar till lagkassorna! i ÖSK-loppet 2014 sprang alla våra motionärer tillsammans in över 244 000 kronor! Pengar som lagen disponerat/disponerar på ännu mer roliga aktiviteter, cuper och äventyr inom sina idrotter! Skriv in 23 maj i kalendern redan idag! Anmälan görs till Ted Larsson på marknad1@oskungdom.nu. Sponsorjakten är igång...! MVH // Ted Larsson & Gabriel Åbom
Örebro SK Ungdom
8 okt 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter