• Påskerbjudande från vår samarbetspartner O'Learys

    Om Ni inte vet hur Ni ska fylla alla dagar under ledigheten med aktiviteter så får Ni här ett erbjudande från vår samarbetspartner O'Learys. Biopaketet 179:- för vuxna och 109:- för barn I detta ingår biobiljett samt en måltid på O'Learys. Glad Påsk önskar Örebro SK Ungdom och O'Learys Örebro Örebro SK Ungdom 7 apr 2014 0kommentarer
  • Ny ordförande i föreningen efter mer än ett decennium med LP

    Örebro SK Ungdoms årsmöte hölls på det egna klubbhuset onsdag den 26 mars 2014. Där lämnade bl.a. Lars-Peter Alexandersson (bilden) ordförandeskapet efter att innehaft den rollen i hela 13 år. Årsmötet förärade Lars-Peter titeln hedersordförande. Lars-Peter lämnade styrelsen helt och koncentrar sig nu på rollen som ordförande för Örebro SK Alliansen. Även Örebro SK Ungdoms förste ordförande genom tiderna, Peter Beijer, lämnade styrelsen efter att varit med i den sen föreningens bildande 1988 (så när som på ett år). Lämnade styrelsen gjorde även Daniel Rönnberg och Sofia Vestman. Vi tackar alla fyra för deras insatser. Till Örebro SK Ungdoms nya ordförande valdes Jenny Emerén, som därmed blir föreningens första kvinnliga ordförande, efter i turordning: Peter Beijer, Mats Karlsson, Ronny Wiking och Lars-Peter Alexandersson. För verksamhetsår 2013 gjorde föreningen ett överskott på 226.000 kr. På årsmötet klubbades denna styrelse (tack till valberedningens, Jerker Lindgren & Helena Hörman, för deras utmärkta arbete): Ordförande Jenny Emerén (Nyval 1 år) Vice ordförande Katarina Bååth (Nyval 2 år) Bandyrepresentant Annika Lindén (Fyllnadsval 1 år) Fotbollsrepresentant Klas Jonsson (Omval 2 år) Handbollsrepresentant Aida Martinovic (Nyval 1år) Innebandyrepresentant Fredrik Sellberg (Nyval 2 år) Ledamöter Anders Borehed (Nyval 1 år) Björn Cederlind (1 år kvar) Daniel Fägersten (Nyval 2 år) Göran Kring (1 år kvar) Lars-Gunnar Solin (Nyval 2 år) Revisorer Martin Ingberg (Omval 2 år) Mats Karlsson (1 år kvar) Revisorssuppleanter Charlotta Ekman (Nyval 2 år) Tage Liljeson (1 år kvar) Örebro SK Ungdom 26 mar 2014 0kommentarer
  • Välkomna på AFTER RUN på O'Learys lördag 17 maj

    Efter en lång och härlig dag av löpning, grillning och massvis med aktiviteter där barnen står i centrum på Ekängs IP vill ÖSK Ungdom tillsammans med en av loppets sponsorer - O'Learys - bjuda in till en trevlig kväll för alla våra vuxna medlemmar, föräldrar, sponsorer samt andra vuxna deltagare i loppet! Detta innebär att puben på O'Learys är abonnerad mellan 17:00-20:00 på löpdagens kvällning för ÖSK Ungdoms gäster. Här serveras plockbuffé samt dryck! Vad? AFTER RUN i samarbete med ÖSK Ungdom och O'Learys När? Lördagen den 17 maj mellan 17.00-20.00 Pris? Plockbuffé samt en valfri dryck för 175:-/person Anmälan? Anmälan görs via mejl till marknad1@oskungdom.nu. Avgiften betalas in till Örebro SK Ungdoms bankgiro 5468-2554 i samband med anmälan. Märk betalningen med "AFTER RUN" och ditt namn. Efter 20.00 öppnas övervåningen även upp för allmänheten. Då finns det givetvis möjligheter att stanna kvar och fortsätta njuta av en trevlig kväll! Skynda och anmäl, max 100 personer tas emot - Först till kvarn gäller! VARMT VÄLKOMNA! Örebro SK Ungdom 24 mar 2014 0kommentarer
  • Se Örebro SK:s premiär i fotbollsallsvenskan på O'Learys

    På söndag drar äntligen fotbollsallsvenskan igång igen då Örebro SK möter Halmstads BK på bortaplan. Avspark i matchen sker kl. 17.30. I samarbete med O'Learys kan Örebro SK Ungdom nu erbjuda våra medlemmar gratis sittplats på läktaren i samband med matchen, ordinarie pris är 100:-. Det finns 50 sittplatser att tillgå och det är först till kvarn som gäller. Först till kvarn – matchbiljett hämtas ut från kl. 15.00 på O'Learys ange kod ÖSK Ungdom För mer information och bokning: www.olearys.se/orebro 019-129000 - orebro@olearys.se Örebro SK Ungdom 23 mar 2014 0kommentarer
  • Klubbspelet Bingo fredagen den 28 mars kl. 18.00

    Speldag mars: Fredag 28/3 kl. 18.00. En fredag i månaden, året runt, spelas ”Klubbspelet” på Bingo 8:an (Stortorget 8). Oftast så är det sista fredagen i månaden. Klubbspelet tar max 30 minuter. Som delägare i Bingoalliansen - tillsammans med nästan 50 andra föreningar - så blir Örebro SK Ungdom tilldelade ett visst antal bingobrickor - till det s.k. ”Klubbspelet”. Brickorna kostar 50:-/st. Brickorna fördelas ut till våra lag via lagfacken i klubbhuset. Kostnaden för brickorna dras internt från respektive lagkassa. Det går även att vinna fina pengar till lagkassan om man spelar sin bricka. Senast i augusti 2013 vann Bandy P98/99 35500:- på detta sätt! Fint tillskott till lagkassan, eller hur? Så försök att få någon som spelar brickan. Det kan löna sig! Det är INTE TILLÅTET att sälja klubbspelsbrickorna till någon utanför laget. Det är 18-årsgräns för att få vistas i bingohallen. BINGO-hälsningar! Örebro SK Ungdom 21 mar 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter