• Kolla er utrustning

    Vi hade efter träningen i onsdag väldigt många små vita plastbitar på isen, oklart vart det kommer ifrån men ni får gärna ta en titt på era barns utrusning så det inte är något skydd som släpper plast. Det kan bli väldigt farligt att få dessa under skridskorna när man åker B-P/F16/17 12 mar 0kommentarer
  • Leverans av Newbody

    Nu har Newbody-paketen kommit. De kan hämtas efter tjejernas träning, nu på fredag den 14 mars. Jenny finns på parkeringen från kl 17:00 och lämnar ut. Har man inte möjlighet att hämta denna dag, går det bra att komma under helgen och hämta hemma hos Noomi på Tallbacka-Majas väg 30, infarten längst söderut i Norra bro. Ring innan, till Jenny 0730-34 66 44 eller Elias 0730-97 53 67. Vi ses! F11 levererar =) /Hälsningar Jenny & Elias, försäljningsansvariga Newbody F-F2011 12 mar 4kommentarer
  • Info inför Linköping Floorball Games 4-6 april

    Hej på er, Nu börjar vi äntligen närma oss Linköping Floorball Games - som vi har längtat! Killarna är supertaggade och vi ser verkligen fram emot att få spendera en helg tillsammans. Här kommer lite mer praktisk information kring cupen: Datum: 4-6 april Samlingsplats: Ekängens IP Ca tid: 14:30 (återkommer med exakt tid när spelschema är släppt) Incheckning i Linköping: 17:00 KOSTNAD Kostnad för deltagande per spelare ligger på 1 500kr/spelare. Lagkassan går in och tar en del av den kostnaden (450kr/spelare) och sänker kostnaden till 1050kr / spelare.Swisha kostnaden senast 20 mars till lagets swishkonto 123 228 95 77. MEN nu har ni också möjlighet att påverka kostnaden ännu mer via försäljningen som vi publicerat. Alla påsar som säljs utöver de 5 som är krav / friköp går oavkortat till er spelares avgift. Exempelvis: Säljer ni 10 påsar så kommer 5 av dom att gå till lagkassan och 5 direkt till kostnaden för ert barns deltagande. Varje påse är värd 50kr i vinst och då skulle Den nya spelaravgiften att bli: 1050kr - 250kr (5 st á 50kr) = 800kr. När försäljningen sedan redovisas så behåller du alltså 50kr á antalet sålda påsar över minimikravet och betalar därför enbart in 300kr per såld påse för de som överstiger kravet (se mer info i försäljningsinformationen). LEDARE PÅ PLATS Samtliga ledare kommer att närvara under cupen (mer eller mindre) men vi kommer säkerligen att behöva lite stöd på plats också. Det vore därför jättebra om ni kommenterar nedan om ni tänkt närvara under cupen, så att vi vet att alla har sittplats i en bil. LAGINDELNING Lagindelning kommer att ske likt förra året (återkommer med detta inom kort). Vi kommer även att få hjälp från P13 Svart för att få in tillräckligt med spelare för att kunna spela med 2 lag. Killarna som kommer att stötta oss under cupen kommer att få erbjudande om att vara med på några träningar innan, så att dom får lära känna laget ordentligt. SOVPLATS Vi kommer att sova i skolsal likt förra året och det är viktigt att vi tar med det vi behöver för att kunna ladda batterierna ordentligt. Tänk på att madrassen får vara max 90cm bred och att spelaren själv ska kunna bära sin packning samt ansvara för sina grejer under cupens gång. Se därför till att spelaren är med och packar också, så att dom vet vad dom ska ha med sig hem också. FÖRSLAG PÅ PACKNING - Matchkläder + svart T-shirt - Inomhusskor + träningsskor, ute - Klubba + glasögon - Vattenflaska + mellis - Handduk + hygienartiklar - Liten väska att ha till matcher som rymmer det mest nödvändiga - Madrass + sängkläder / sovsäck - Ombyte + mjukiskläder - Tandborste + tandkräm - Kläder efter väder, då vi hoppas kunna ta lite frisk luft emellanåt - Mobil + laddare - Fickpengar för att kunna fylla på med mellis - Mellis (som inte kräver kylförvaring) MAT Vi kommer att få middag på fredagen. Frukost, lunch och middag på lördagen samt frukost och lunch på söndagen. Däremot så kan det vara bra att se till att killarna har lite enkel mellis att stoppa i sig mellan måltiderna (framför allt på fredagen, då det blir en stund mellan lunchen och middagen + eventuell match där emellan också. GODIS I vanlig ordning så är det snacks och godis i måttliga mängder som gäller när vi är iväg på cup. Godis och snacks får enbart ätas vid de tider som ledare har angett att detta är OK (vilket förmodligen kommer att vara fredag kväll samt lördag kväll). Däremellan ska INGET snacks ätas. Ta gärna ett samtal med er barn om detta, så att dom vet vad som gäller under cupen. SÖMN Vi kommer även att sätta sovtider som vi förväntar oss att samtliga spelare respekterar detta - då det är för deras och kompisarnas skull. Självklart är det roligt att busa men det kommer finnas tid för det under dagtid istället ;) Exakta tider när det förvätas vara tyst i sovsalarna kommer att kommuniceras väl på plats. Nämn gärna detta för spelaren också, då sömn och återhämtning är viktigt för att dom ska orka spela och ha roligt hela helgen. FRÅGOR & FUNDERINGAR Om ni har frågor och funderingar så är ni mer än välkomna att höra av er till oss ledare. I vanlig ordning uppskattar vi om ni skriver frågorna i kommentarsfältet så att alla får ta del av svaren som kommer. Nu börjar nedräkningen på riktigt!! 1 - 2 - ÖSK! I-P 2012 12 mar 6kommentarer
  • FBK Karlstad - ÖSK Lördag den 15 mars

    Hej! På lördag är det match mot FBK Karlstad. Vi kommer åka dit i ÖSK-bussarna. Samling kl 09:00 på Ekäng. Matchstart kl 12:00. För att dela på kostaden för resan swishar alla föraren i varje buss 100 kr. Vi spelar i svarta tröjor. De som ska spela är: Gustav Karl Eric Ted Sixten Vidar Teo Hidig Noel Emir Adam Elian Dennis Hampus Med vänlig hälsning, Tränare och ledare F-P2012 Svart 12 mar 4kommentarer
  • Nu samlar vi in pant

    Nu satsar vi på att samla in pant! Instruktioner: 1. Använd bifogad fil (skriv ut). 2. Fyll i det datum du själv kommer tillbaka för att hämta upp panten (skriv på lappen som du precis skrev ut). 3. Gå runt och knacka dörr. Räck fram informationslappen och berätta om danmarkscupen som vi samlar till. Eller lägg lappen i brevlådor, skicka med till föräldrarnas arbetsplatser etc. 4. Dagen (det datum du skrivit på lappen) går/åker du runt och samlar in all pant. 5. Panta! Ta pengarna. Swisha till lagkontot. Tips! Det går också bra att gå runt och samla in pant direkt. Kom ihåg att berätta om vår resa till Danmark och att det är därför vi samlar in pengar! Visa gärna lappen! Kom ihåg att klä dig i ÖSK-kläder för att ge ett proffsigare intryck! Insamlad summa swishas till lagkassan. Märk betalningen med PANT + SPELARENS NAMN. Swish nummer 123 563 87 13. Vi gör insamlingen till en tävling. Vem i laget samlar in mest pant/pengar till lagkassan? Förutom äran får vinnaren ett fint litet pris (som för tillfället är superhemligt)! Sista tävlingsdag är 7:e april. Nu pantar vi loss =) /Hälsningar Tessan F-F2011 11 mar 6kommentarer
  • Visa fler nyheter